balabar

بنر
Slider Slider Slider
بنر

نسل آینده آسانسورها

یک شرکت آلمانی درصدد است که نسل جدیدی از آسانسورها را به مرحله طراحی و ساخت برساند و امیدوار است ایده خود را تا پایان سال 2016 رونمایی کند.
 ریسک‌نیوز نوشت: آیا آسانسور فقط برای بالا و پایین رفتن است؟ تا حالا هر چه بوده ظاهرا در حال تغییر کردن است و به زودی این اتفاق می‌افتد؛ چراکه آسانسورهای آینده از تکنولوژی نیروی شناور مغناطیسی برای حرکت عمودی و افقی استفاده خواهند کرد.
 تیسن کروپ، شرکت مهندسی آلمانی تولید فولاد که دفتر مرکزی آن در شهرهای دویسبورگ و اسن آلمان قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال ساخت نسل بعدی آسانسورهاست که از نیروی شناوری مغناطیسی برای بالا و پایین و همچنین حرکت در راستای افقی در ساختمان‌های آینده بهره می‌برد.

alt
 فناوری مَگلِو (مخفف Magnetic Levitation یا شناوری مغناطیسی) که در قطارهای سریع‌السیر استفاده می‌شود، از میدان‌های مغناطیسی بزرگی استفاده می‌کند که از تماس قطار با ریل خودداری می‌کند. این امر سبب کاهش اصطکاک و سرعت بالا تنها با اعمال نیروی محرک نسبتاً اندکی می‌شود.
 تیسن کروپ، این سیستم جدید را که با نام "Multi" شناخته شده، «جام مقدس صنعت آسانسور» نامگذاری کرده است. کابین‌های این آسانسور که برای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط و بلند، با ارتفاع ایده‌آل حداقل 300 متر، طراحی شده است با سرعت 5 متر در ثانیه حرکت می‌کنند. این سرعت فوق سریع محسوب نمی‌شود اما ماهیت این طراحی به آنها این اجازه را می‌دهد که دائم در حال حرکت باشند و این ویژگی منجر به این امر می‌شود که مسافران این آسانسور حداکثر برای 15 تا 30 ثانیه برای آسانسور بعدی منتظر باشند.
 تیسون کروپ امیدوار است تا پایان سال 2016 میلادی، یک نمونه اولیه از این آسانسور را به اجرا درآورد.