balabar

بنر
Slider Slider Slider
بنر

مسئولیت تامین امنیت آسانسورها با کیست؟

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران با بیان این‌که سرویس‌های ادواری ماهانه برای آسانسورها باید انجام شود، گفت: اخذ پایان کار از شهرداری منوط به گواهی تایید سازمان استاندارد است.
مسلم بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در بازرسی ایمنی عملکرد آسانسور 240 پارامتر مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار کرد:‌ شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده وظیفه بازرسی و آزمون آسانسورها در محل را بر عهده دارند.
وی با بیان این‌که مسئولیت آسانسورهای نصب شده بعد از یک سال به عهده مسئول سرویس و نگهداری آن است، گفت: گواهی‌هایی که صادر می کنیم یک سال اعتبار دارند و شرکت بازرسی نیز تا آن زمان مسئولیت دارد اما حتما لازم است سرویس های ادواری ماهانه برای آسانسورها توسط مالکان و بهره برداران اعمال شود و سالی یکبار نیز با استفاده از شرکت های بازرسی آن ها را تست مجدد کنند تا اطمینان حاصل شود که تعمیرات انجام شده طی یک سال، تاثیر نامطلوبی روی عملکرد آسانسور نداشته است.
مدیر کل اداره استاندارد استان تهران افزود: بدیهی است اگر یک آسانسور طراحی، نصب و عملکرد ایمنی‌اش تحت کنترل باشد معیارهای استاندارد را داشته و می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد.
بیات ادامه داد: آنچه اکنون شاهدش هستیم این است که مردم در ابتدا گواهی ایمنی عملکرد را اخذ می کنند اما اقدامات بعد از آن که باید برای حفظ شرایط انجام شود را انجام نمی‌دهند درصورتیکه باید توجه داشت اگر قرار است از ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنیم حتما سرویس های مستمر باید در دستور کار قرار گیرند.
وی با بیان این‌که همه آسانسورهای ایرانی و خارجی قبل از استفاده مورد بازرسی استاندارد قرار می گیرند، اظهار کرد: اصولا پکیج کامل آسانسور را وارد نمی کنیم و همه این‌ها در ساختمان نصب می شود. بنابراین بازرسی ما جامع بوده و بدون گواهی استاندارد نیز شهرداری گواهی پایان کار نمی دهد.
مدیر کل اداره استاندارد استان تهران با بیان این‌که معمولا آسانسورها برای دریافت گواهی استاندارد بین دو تا سه بار بازرسی می شوند، گفت: در عین حال آسانسورهایی هستند که بیش از هفت بار بازرسی و رفع نقص می شوند تا بتوانند گواهی استاندارد را دریافت کنند.

منبع: ایسنا