balabar

بنر
Slider Slider Slider
بنر

آسانسور چیست؟

دکمه آسانسور  را بزنید و خودتان را برای یک سواری طولانی آماده کنید. فقط چند روز برای برگشتن از فضا لازم است. دهه ها افرادی  در رویای خود به آسانسورهایی فکر می کردند  که بالاتر از زمین بروند و اولین بار دانشمندان فضایی ایده ساخت آسانسور را پیشنهاد داده اند. شگفت زده نشوید. اما آسانسورهای اداری معمولی در زمانی احتمالا کاری بسیار رادیکال و افراطی بوده است. زمانی مواد ساختمانی درخشانی مانند فولاد و بتون وجود نداشت تا آسمانخراش های جدید به بالاتر از ابرها صعود کنند. اختراع آسانسور به سال 1861 برمی گردد که که فردی به نام السا گاروس اوتیس یونکرز در نیویورک آسانسور ایمن و قابل اعتمادی را ساخت. توسعه اختراع اوتیس توانست چهره جدیدی از شهرها را ایجاد کند و منجر به این شد تا شهرها بطور عمودی در آسمان به همان شدت توسعه افقی وسعت یابند. این دلیلی است برای اینکه اختراع او می تواند دقیقا به عنوان مهم ترین ماشین همه زمان ها باشد.

آسانسور چیست؟

از دید فردی که می خواهد از لابی ساختمانی به طبقه هجدهم برود آسانسور  محفظه فلزی ساده ای است که درش در یک طبقه ای بسته می شود و در طبقه ای دیگر باز می شود. برای افراد کنجکاوتر قطعات کلیدی یک آسانسور این موارد هستند:

·         یک یا دو واگن (محفظه فلزی) که بالا و پایین می رود

·         وزنه متعادل کننده که باعث بالانس واگن ها می شود

·         موتور الکتریکی که واگن ها را بالا و پایین می برد که دارای سیستم ترمزی نیز هست.

·         سیستم کابل ها و پولی های فلزی قوی که بین واگن ها و موتورها قرار گرفته است.

·         سیستم های ایمنی مختلف برای پشتیبانی از افراد اگر کابل پاره شود.

·         در ساختمان های بزرگ، سیستم کنترل الکتریکی دارند که واگن ها به طبقات صحیح با استفاده از الگوریتم آسانسور (نوع پیچیده ای از منطق ریاضی) بروند و تعداد زیادی از افراد را با بیشترین سرعت بالا و پایین روند که کاراترین روش ممکن است ( به ویژه در آسمانخراش های بزرگ و شلوغ در ساعت شلوغی). سیستم های هوشمند افراد بسیاری را به بالا و پایین در شروع روز و برعکس در پایان روز انتقال می دهند.  

 برای اطلاع از تولید کنندگان و خرید آسانسور به بخش آسانسور سایت بالابر مراجعه فرمایید.